Jaka jest nasza rola:

– Początkujący:

Zrobić grę łatwiejszą do nauki i jak najbardziej zabawną.

– Zaawansowany:

Poprawianie gry.

Co potrzebuje początkujący do gry:

  • Gry,
  • Sprzętu,
  • Techniki

Zobacz jaki zestaw golfowy wybrać dla początkującego golfisty.

Co potrzebuje zaawansowany gracz do gry:

  • Grania,
  • Sprzętu,
  • Techniki,
  • Zdrowia,
  • Psychologii
  • Ćwiczeń,
  • Życia towarzyskiego.

 

4 charakterystyczne cechy lotu piłki:

– Na co patrzymy kiedy obserwujemy lot piłki:

  • Dystans,
  • Kierunek,
  • Trajektoria,
  • Rotacja boczna.

9 lotów piłki:

– Prosto,          Draw,                    Fade,

– Push,              Push-Hook,       Push-Slice,

– Pull,                Pull-Hook,          Pull-Slice

 

5 Praw Lotu Piłki:

Jest 5 rzeczy, które mają miejsce podczas uderzenia wpływając na to jak leci piłka:

  • Prędkość – główki kija,
  • Miejsce uderzenia na licu
  • Lico – kąt lica kija,
  • SWING PATH – podczas uderzenia,
  • Kąt natarcia- approach.

 

Wpływ 5 czynników uderzenia na:

– Dystans,

– Kierunek,

– Trajektorię,

– Rotację boczną.

Są 2 główne rzeczy, o których musisz myśleć, kiedy patrzysz na błąd.

Czy błąd powiązany jest z:

– Odległością

czy

– Kierunkiem.

 

Pryncypia:

Są to podstawowe obszary mające wpływ na jeden lub więcej czynników uderzenia

14 Praw dobrego uderzenia:

 

– 3 przed uderzeniem:

  • Celowanie,
  • Uchwyt(mocny v słaby),
  • Ustawienie się(pozycja piłki, postura, ustawienie ciała, dystans od piłki)

 

– 11 w trakcie uderzenia:

  • Balans ciała,
  • Środek zamachu(przenoszenie ciężaru),
  • Płaszczyzna zamachu,
  • Pozycja lewego nadgarstka,
  • System dźwigni,
  • Szerokość łuku,
  • Długość łuku,
  • Połączenie ciała,
  • Uderzenie,
  • Koordynacja,
  • Uwolnienie

 

Jak 14 Praw wpływa jest na odległość i kierunek:

– odległość:

  • Prędkość;
    • Łuk:

– długość,

– szerokość.

  • Rozluźnienie,
  • Przyśpieszenie.
  • Jakość kontaktu;
  • Głębokość divota:

– Płaszczyzna zamachu,

* Postura

* Błędy – thin, fat, top, shank, toe, heel.

  • Miejsce divota:

– Koordynacja,

* Ręcę i ciało(timing).

– Kierunek:

  • Lico kija;
    • Uchwyt:

– mocny v słaby.

  • Ścieżka podczas uderzenia;
  • Pozycja piłki:

– Przód v tył

– in-to-in, out-to-in, in-to-out.

 

Nauka zamachu:

– Czego uczymy;

  • Jak oceniać zamach.
  • Kosmetyka v rezultaty.

– Jak uczyć;

  • Bazować metody na faktach.
  • Wyjaśnienie: Dlaczego spłaszczyć zamach?

– Kiedy uczyć pewnych rzeczy(kolejność):

  • Pull slice?
  • Czy problem jest pull czy slice?

 

Kij uderza piłkę!

Dużo trenerów próbuje zmian kosmetycznych z reguły pogarszając błędy.

Jeśli naprawisz to, co robi kij, zawsze zmienisz lot piłki.

 

Na co patrzymy:

– Jaka jest tendencja gracza.

– Co trzeba zmienić,

– Po której stronie spektrum jest gracz(hook v slice).

 

Uderzenie:

– Divot – płytki v głęboki,

– Miejsce uderzenia – palec v pięta,

– Dół zamachu – przed v po,

– Trajektoria – loft v prędkość,

– Rotacja boczna – otwarty v zamknięty,

– Początek lotu – ścieżka zamachu v lico kija.

 

Zamach;

Co robi kij podczas zamachu wpływając na uderzenie:

– obserwujemy ruch kija jakby nie było gracza,

– płaszczyzna zamachu,

– lico w relacji do haftu.

 

Ciało;

Jak ciało wpływa na kij.

Dlaczego płaszczyzna zamachu jest tak ważna:

– Jeśli zamach kijem jest na właściwej płaszczyźnie to lico główki kija ma największą szansę być square podczas uderzenia.

  • Zbyt pionowy zamach ma tendencję do otwierania lica kija = rotacja w prawo.
  • Zbyt płaski zamach ma tendencję do domykania = rotacja w lewo.

– Zamach ma wpływ na to gdzie uderzamy na licu kija:

  • Prowadzenie kija dookoła lub pionowo pokazuje gdzie uderzeasz na licu kija.
  • Zbyt pionowy zamach = uderzenie palcem,
  • Zbyt płaski zamach = uderzenie piętą.

– Na końcu zamach ma wpływ na ilość trawy, jaką wyrywamy:

  • Zbyt pionowy zamach = wyrywamy za dużo,
  • Zbyt płaski zamach = wyrywamy za mało/wcale.